Tuesday, December 28, 2010

Ini Gila Babi punya Kes

Najib pernah tuduh isteri pertamanya dulu, Tengku Puteri Zainah gila babi semata-mata untuk kahwin dengan isteri orang. Dia membeli isteri orang untuk dikahwini.Rupa-rupanya terbukti bahawa Najib sendiri yang tersampuk dengan penyakit gila babi!

Macamana tidak?, tiba-tiba Tan Sri Isa Samad yang pernah disabitkan dengan rasuah pada 24 Jun 2005 oleh Panel Lembaga Disiplin Umno dilantik sebagai Pengerusi Felda!

Bahawa pemilihan Isa Samad ini menunjukan bahawa Najib tidak serius untuk membenteras gejala rasuah yang berleluasa dalam negara.; kalau tidak masakan seorang yang dikenali sebagai ikon rasuah boleh dilantik ke jawatan tersebut.

Isa telah didapati bersalah kerana rasuah politik (bagi duit untuk mendapatkan undi) dan telah di gantung keahlian selama enam (6) tahun.Isa bernasib baik kerana hukumannya dikurangkan kepada tiga (3) tahun sahaja selepas merayu.

Isa, besar kemungkinanya terpaksa merengkok dalam penjara entah berapa tahun lamanya kalau kes rasuahnya itu di bawa ke BPR (sekarang SPRM).

SPRM tidak berani untuk menyiasat Isa Samad dan begitu juga Jawatankuasa Disiplin Umno yang terpaksa mengurangkan hukuman gantung keatas Isa dari enam tahun atau dua penggal kepada tiga tahun sahaja selepas beliau membuat rayuan.

Desas desus mengatakan ini semua kerana Najib terhutang budi dengan Isa Samad yang pernah menolongnya sewaktu ditangkap berkhalwat di sebuah hotel di Port Dickson dengan seorang penyanyi terkenal tanah air

No comments:

Post a Comment