Thursday, January 17, 2013

Kenapa gambar bapa Mahathir tak pernah disiarkan?



Cara Mahathir melepas jerat di leher. Katanya Tunku Abdul Rahman lebih teruk darinya dalam memberi IC kepada orang asinng. Begitulah cara Mahathir untuk menyapu najis di ponggeknya. Memanglah tujuan Tunku beri IC kerana ia adalah satu ketetapan atau syarat negara sebagai membalas budi kepada orang asing yang berada di Malaysia sebelum merdeka.
Menerusi dasar apa dinamakan Jus soli Malay Union 1945 yang mahu semua orang asing yang berada dan hidup Tanah Melayu sebelum merdeka automatik mendapat IC. Ia adalah satu syarat atau anugerah kerajaan kepada orang asing. Pemberian itu bukan bertujuan politik seperti Mahathir lakukan di Sabah itu.

Mahathir jangan hendak samakan pemberian beliau dengan Tunku. Pemberian beliau yang dilakukan secara tektikal, secara menjual negara ternyata lebih buruk dari cara Tunku. Cara Tunku jelas dan tidak main sembunyi atau memproses pemberian itu di rumah Mahathir atau Aziz Shamsuddin.

Orang ramai jangan terperangkap dan termakan ludah Mahathir dalam hal ini. Mahathir dengan Tunku jauh bezanya dan jauh kemuliaan kepada negara. Sekarang sudah jelas lagi bersuluh bahawa pencemaran di dalam senarai SPR kotor dan jijik salah satunya ia dilakukan oleh Mahathir. Selamat, Tukar.~ Mso

P/S:
Kenapa gambar bapa Mahathir tak pernah disiarkan?
Kerana tak mahu identiti sebenar MELAYU bernama Mahathir ni didedah... Hilang periuk nasi beb...

No comments:

Post a Comment