Friday, January 28, 2011

Bila Artis Kita Macam-Macam

Bila Artis Kita Macam-Macam
by Kusha Basir

Artis kita memang macam-macam. Macam-macam rupa, pakaian, perangai dan juga SONGEH! Penulis berasa tertarik untuk menulis tentang dua isu sekaligus dalam artikel kali ini. Pertama pasal Artis kita yang seksi ‘tak ketawan dek arah’! Kedua pasal Artis kita yang sengaja nak cari publisiti murahan dengan mengada-adakan benda yang tak ada!

Syella Kamarudin. Dialah artis seksi melampau yang penulis maksudkan! Sebetulnya dia bukanlah artis popular pun. Dia ni boleh dikategorikan seangkatan dengan Syura dan Siti Nordiana. Tapi nama dan kerjaya nyanyiannya setakat nyawa-nyawa ikan je. Baru-baru ini namanya ‘timbul balik’ gara-gara dua tiga kerat laman blog hiburan yang mensensasikan isu minah seksi ni.
Seksi macam mana? Seksi macam gambar-gambar nilah! Kalau masih ada yang cakap ‘ini tak cukup seksi’ penulis tak tahu nak kategorikan korang suma sebagai apa! Penulis bukanlah alim ulamak atau berjubah sampai nampak ‘dua bijik mata je’!

Penulis juga bukan berniat nak hentam berbakul-bakul ( tak mahu tambah bakul dosa yang ada) tapi hakikatnya, cara cik adik kita berpakaian ni boleh dikategorikan ‘too much’ untuk tatapan umum. Kita bukan tak ada agama. Bukan tak ada adat dan budaya. Dan paling utama bukan tak ada otak untuk berfikir mana yang patut atau tidak!

Bila anda memberi kenyataan balas ala-ala mempertahankan diri bahawa anda berpakaian mengikut kesesuaian majlis dan memang begitulah cara anda berfesyen!Sumpah penulis nak cakap ‘kepala hot..’ kat anda! Ceteknyalah pemikiran. Macam tak ada sensitiviti langsung. Nak seksi biar kena tempat. Jangan salahkan orang lain bila gambar-gambar tidak bermoral anda itu tersebar.

Memanglah diri anda hak anda dan suka hati anda. Tapi kami yang melihat ni langsung tak rasa suka hati. Ada jugak yang menjawab, kalau tak suka tak payah lihat, tapi bila dan tersebar merata-rata, macam mana kami tak terlihat, terbaca dan termengatal

No comments:

Post a Comment